Wednesday, July 8, 2009

LHDN : cakapla yang betul...

Aku geram betul kat pegawai LHDN cawangan Temerloh yg bernama zawawi ni. Mulanya aku tel LHDN Temerloh dan bertanya boleh ke aku buat bayaran duti stam kat LHDN sini. Pegawai tu cakap BOLEH. Dan kalau LHDN Cheras tanya, cakap dah tel LHDN Temerloh dan dah bercakap dengan zawawi. Punya la komfiden dia cakap. Aku pun tahu la nama dia zawawi...

Hari senin baru ni aku dgn selamba badak...pergilah kat PGRM nak cari pejabat LHDN. Memang tak tahupun tempatnya, pakai redah je... pusing punya pusing tak jumpa jugak. Dah nak balik dah ni, tiba-tiba nampak ada orang bawa sampul surat LHDN dan akupun apa lagi terus ikut je orang tu. Buat macam-macam tahu je... Sampai kat pejabat LHDN dah isi borang bebagai, pegawai kat situ cakap tak boleh. Akupun ada lagi terus cakap yg aku dah tel LHDN Temerloh dan bercakap dengan zawawi. Aku tunggu punya tunggu tapi lastnya pegawai tu cakap tak boleh jugak...sebab no rujukan surat aku tu C029.

Aku memang nak marah kat zawawi, sepatutnya dia bagi tahu kat aku memang tak boleh buat bayaran duti stem kat tempat lain melainkan kat temerloh je...sebab guna kod c tu. Tukan kerja dia..He...jawabnya kena balik kg n ambil crk lagila, sedangkan minggu lepas dah balik. Aku bab2 balik kg ni okeyje tapi yg tak okeynya fulus... Nampak gayanya naik bas je la...

Nantila aku nak tengok macam mana rupanya orang yang bernama zawawi ni. Bagus sangatkah dia, suka memperkotak-katik dan memainkan perasaan aku yang tulus, ikhlas dan suci ni...

P/s : Kat sini aku nak cerita satu rahsia tapi bukan dengan niat nak memalukan... petang tadi gb sek aku terjatuh...Panjang lagi cerita ni sebenarnya...tapi bukan itu yang aku nak bagi tahu...yang lebih penting ialah...

1. Jalan elok-elok masa hari hujan kat koridor sekolah sebab kalau tak hujanpun koridor tu memang licin sesangat.

2. Jangan pakai kasut tinggi, sebaliknya pakaila kasut karipap macam aku je.

3. Aku terasa nak slimkan sikit badan ni sebab kalau aku jatuh takde la berat sangat orang nak angkat...

4. Tak baik gelakkan orang sebab satu hari nanti kita akan digelakkan. Tak baik susahkan orang sebab satu hari nanti kita akan disusahkan. Dunia dah akhir zaman, kat atas dunia nipun kita akan dapat balasannya...

Apasal aku melalut sampai kat sini ni...sebabnya
Petang tadi masa turun tangga aku jalan beriringan dengan cikgu lelaki ni. Entah angin datang dari mana bertiup, telah menterbalikkan(melingkupkan) tudung yang aku pakai...aku terkial-kial membetulkannya. Malu-malu...haaa jangan gelakkan orang, kan tadi dah cakap jangan gelakkan orang, nanti orang lain pula akan gelakkan kita...

4 comments:

  1. puan huda - kalau tudung terbalik ditiup angin, selalu disalahkan angin.. padahal angle kita berdiri tak betul.. hehe.. sy pon ada jugak terkena adegan camtu.. tapi cover baeeekkk punya.. hehe

    ReplyDelete
  2. cik aliaa: macam mana ye nak tau yg angle kita berdiri tu betul ke tak betul...

    ReplyDelete
  3. chik nak komen yg no. 3 tu.. senang je.. jgn makan nasi atau pun kurangkan nasi.. saya pernah try 2 minggu ganti nasi dgn roti.. turun dekat 4 kg.. cuba laa

    ReplyDelete
  4. Cuba...memang dah cuba tapi iman tak kuat...habis takkan masak je makan tak boleh...he3X

    ReplyDelete

Yg baik jadi teladan, yg buruk jadi sempadan. Silalah...