Thursday, October 15, 2009

muhasabah diri.

rasanya setiap kali selepas sembahyang aku akan berdoa kepada Allah agar segala urusanku di dunia dan akhirat 'dipermudahkan'.

tapi mengapa pula sejak seminggu dua ni macam ada sesuatu yg tak kena?

adakah aku pernah menyusahkan orang lain?
adakah aku pernah makan kat kantin tak bayar?
adakah aku pernah pinjam selipar orang masa nak ambil wuduk tanpa bagi tau tuannya?
adakah aku pernah dera secara zalim anak2 murid aku?
adakah salah aku sbb tak tanda lagi soklan ujian murid?
adakah sebab aku selalu menghabiskan duit suami untuk bershopping?
adakah sebab tahun ni aku tak buat open house besar-besaran?
adakah sebab aku tak sembahyang isyak lagi?

baru sedar yg aku tak sembahyang isyak lagi...

1 comment:

  1. semua di atas betul. tapi bab tak buat open house tu lagi betul..

    ReplyDelete

Yg baik jadi teladan, yg buruk jadi sempadan. Silalah...