Friday, October 16, 2009

kecil hati

tadi ada seseorang yang sangat istimewa telah menelefon aku. cerita punya cerita...dia tercerita yang dia amat berkecil hati dengan seseorang. walau kata-kata si a tu bukan diperkatakan di hadapannya tetapi kata-kata si a itu sangat berbisa dan si a tak patut berkata sebegitu.

seseorang yang sangat istimewa itu berkata, dia tak akan dapat melupakan kata-kata si a walau bertahun-tahun. aku cuba untuk menenangkan keadaan dengan mengatakan mungkin si a ada masalah tertentu tapi seseorang yang istimewa itu kata si a sepatutnya taklah mengeluarkan kata-kata yang berbisa itu.

aku tak boleh nak kata apa-apa lagi. biarlah seseorang yang istimewa itu meluahkan perasaan kekecewaannya kepada ku...aku meminjamkan telinga aku yang tidak bersubang ini kepada seseorang yang istimewa itu sebentar. patutlah seseorang yang istimewa itu tidak pergi ke rumah si a. (ini cuma agakkan ku sahaja)

kalaulah si a membaca tulisanku ini cepatlah pergi minta maaf. aku nak telefon si a untuk menceritakan hal ini tapi tidak berani. nanti aku dikatakan tukangsibuktakbertauliah pulak. biarlah...siapa yang makan cili dia akan terasa pedasnya. ke si a ni tak makan cili sebab dia gastrik? kuang...kuang...kuang...


1 comment:

Yg baik jadi teladan, yg buruk jadi sempadan. Silalah...