Friday, October 16, 2009

Kekadang...

Kekadang aku rasa aku ni macam mak nujum...
sebabnya aku boleh teka dengan betul je apa yg anak aku buat kat rumah waktu aku tiada.

Kekadang aku rasa aku ni macam pak polisi je...
sebab bila aku kata 'ye' aku akan siasat sampai jumpa bukti.

Kekadang aku rasa aku ni macam chef wan je...
sebab bila aku masak campak-campak orang kata sedap tp bila aku masak betul-betul ikut resepi tak de orang puji pulak.

Kekadang aku rasa aku ni macam joyah je...
sebab suka membebel sorang-sorang kalau tengok bilik along dan angah bersepah-sepah.

Kekadang aku rasa aku ni macam burung hantu je...
sebab suka berjaga malam-malam buka blog, internet...

kekadang aku rasa aku ni memanglah aku...
sebab suka buat kerja bertangguh-tangguh.

Bilalah nak berubah norhuda ooooi?


2 comments:

  1. Itulah adik aku yang bernama huda,
    perasaannya yang serba halus dan mempunyai kemahiran yang serba boleh, tuturnya yang serba lembut dan tindakanya yang serba tertib dan merupakan seorang yang sungguh teliti. Akak kagum ngan Huada. Mai kat umah akak tolong siasat komplot2 yang dibuat oleh anak-anak akak ni...

    ReplyDelete
  2. itulah ibu... macam2 kemahiran kita ada...

    ReplyDelete

Yg baik jadi teladan, yg buruk jadi sempadan. Silalah...