Saturday, April 18, 2009

Gila-gila bahasa












Ring..ring..hello..bergema suara tanpa rupa
Lembut bicara,adakalanya berbisa,
Sesekali garau bagaikan ungka,
Kadang berubah mengada-ngada,
Itulah aku segak lagi bergaya,
Berbagai rupa dan juga jenama,
Nokia, Sony Erikson, Samsung, LG….ahhhh
Terlalu banyaknya nama..sampai tak terkira…

Keajaiban 3G buat aku bangga,
Kerana menjadi penghubung dua jiwa,
Walau terpisah dengan laut china,
Zasst...sekelip mata sahaja,
wajah yang dirindu terpampang di depan mata.

Aku kini bukan sahaja sekadar berbicara,
Namun aku juga bisa menghiburkan semua,
Siti Nurhaliza pun pasti hiba dan merana,
Kerana aku boleh melagukan apa-apa saja,
Tak ubah seperti penyanyi asalnya.

Oleh itu aku tampil dengan bangga,
Memperkenalkan diri ku yang sememangnya popular,
Samada dari budak kecil hinggalah yang tua,
Itulah aku yang di beri nama,
T.E.L.E.F.O.N B.I.M.B.I.T.
Ejalah sendiri ianya percuma.

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Yg baik jadi teladan, yg buruk jadi sempadan. Silalah...