Friday, April 24, 2009

Aku kena ragut lagi...


Hatiku dalam keadaan gundah gulana, macam-macam perasaan ada...

Ni (23.04.09) dah kali kedua aku kena ragut. Kali pertama dulu pada 05.01.09. Aku kena ragut kat depan rumah. Habis rantai leher aku yang bernilai RM...Kali ni rantai tangan aku pula.Aku beli rantai tangan tu dengan menggunakan rm yang aku dapat dalam Anugerah Khidmat Cemerlang tahun 2007. Memangla peragut tu tut...

Citernya begini. Aku ngan angah nak pergi beli buku kat Pustaka Rakyat lebih kurang pukul 11 pagi. Kami pergi naik motor. Sampai kat trafic light pertama hijau, trafic keduapun hijau tapi bila yang ketiga merah. Kena berhentilah ye...Masa tu aku dah perasan dah ada motor mamat sekor ni tiba-tiba mengimpit aku. Aku dah rasa pelik dan gerak sikit kat depan bas. Bila lampu dah hijau aku pun pulas minyak. Tiba-tiba mamat ni tadi terus pegang rantai tangan aku dan direntapnya sampai putus.

Aku menjerit juga tapi tak memberi kesan sikitpun kat dia. Nasib baik aku ngan angah tak ditendangnya. Kalau tak, tak tau la apa nasib kami. Mesti orang kat dalam bas tu nampak tapi tak boleh buat apa-apa pun... Dari jauh aku nampak dia masukkan rantai tangan aku tu kat dalam poket. Nombor plat motornya tak tau sama ada betul atau palsu WFB 4... Masa nak g ke bandar baru ampang tu kami nampak dia sekali lagi tapi dari arah yang bertentangan.

Nak pujuk hati, aku cuba kata kat diri sendiri tak ada rezeki, harta dunia hanya pinjaman tapi aku tetap sedih...aku cuba munasabah diri dan mencari apa kesalahan dan dosa yang telah aku lakukan sehingga aku kena ragut sampai 2 kali. Akhirnya aku temui...

3 comments:

  1. Banyakkan bersabar ye kak huda....
    Betul kata kak huda... harta dunia hanya pinjaman.... Saya ingat lg kata kakak ipar saya masa umah dia kena pecah.
    " Ya -Allah ya tuhanku... aku bersyukur dengan pinjaman Mu selama ini. Kini aku redha bila pinjaman Mu ini di kau tarik balik."

    ReplyDelete
  2. Walaupun kejadian dah sebulan berlalu simpati saya pada Akak. Alhamdulillah Akak selamat. Touch wood pegang kayu semoga tak jadi kali ketiga tak payahlah pakai emas lagi Kak :)

    ReplyDelete

Yg baik jadi teladan, yg buruk jadi sempadan. Silalah...